Actueel nieuws

  • In verband met de feestdagen en vakantieperiode hebben wij een aangepast spreekuur. Tijdens deze periode zijn wij minder beschikbaar voor reguliere afspraken, maar we blijven elke werkdag bereikbaar voor spoedgevallen.

     

     

     

  • Huisartsenpraktijk De Draai is gecertificeerd binnen HAZO-24! 

    Dit betekent dat onze praktijk voldoet aan alle eisen, die gesteld zijn binnen HAZO-24. HAZO-24 is het keurmerk voor 24-uurs-huisartsenzorg in Nederland en is gebaseerd op de norm NEN-EN15224 voor Zorg en Welzijn. Dit is een internationale norm die van tijd tot tijd word geactualiseerd. De toetsing is uitgevoerd door  LRQA, een wereldwijd toonaangevende speler op gebied van certificering en audits. Dat vinden we belangrijk, maar we zijn er ook heel trots op!

    De HAZO-24 stelt het beperken van risico’s voor de patiënt centraal en bundelt daarnaast wet- en regelgeving. Hierdoor werken de huisartsen volgens de norm van de beroepsgroep. Onder andere door middel van het melden van incidenten/klachten, wordt geborgd dat fouten niet opnieuw gebeuren. De praktijk werkt continu aan verbetering van zorg voor de patiënt.

    Tijdens een intensief traject heeft het hele team van de praktijk hard gewerkt om dit keurmerk binnen de praktijk vorm en inhoud te geven.  De wensen, mening en ervaringen van onze patiënten spelen hierbij in de toekomst een steeds grotere rol. Optimale zorg voor patiënten is waar het uiteindelijk allemaal om draait.

  • Bij ons kunt u gebruik maken van een 5-minuten spreekuur, bedoeld voor klachten die snel beoordeeld kunnen worden. Dit korte consult is handig voor patiënten met een duidelijke klacht die geen uitgebreid onderzoek of behandeling nodig hebben. Het consult duurt maximaal 5 minuten. U kunt 1 klacht per keer bespreken. Enkele voorbeelden van klachten die in aanmerking komen voor het 5-minuten spreekuur: huidplekjes, oorpijn (vanaf 6 jaar) of een pijnlijke vinger .U kunt zelf een afspraak inplannen via ons online systeem (MGN), onder de optie KORT consult.

  • Als er op korte termijn geen beschikbare afspraak meer is via het portaal of de app, neem dan contact op met onze assistente voor overleg. Zij kan kijken of u op basis van uw klacht eerder gezien dient te worden en kan zo nodig eerder een afspraak voor u inplannen. We houden altijd plekjes vrij voor urgente gevallen, zodat we u snel kunnen helpen wanneer dat nodig is.

  • U kunt ons via het portaal mijngezondheid.net of de app MedGemak vragen stellen. Om uw vraag zo goed mogelijk te beantwoorden willen we u vragen het volgend te beantwoorden in het bericht:
    Wat is uw precieze klacht?
    Hoe lang heeft u deze klacht al?
    Wat heeft u zelf gedaan om uw klachten te verhelpen?
    Wat is uw vraag aan uw zorgverlener?
    Wij reageren binnen 2 werkdagen op uw vraag. Bij medische spoedeisende vragen willen we u vragen ons te bellen.